כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

פורים 2018: איפה כדאי לבלות עם הילדים?

הצגות תיאטרון מצחיקות, הפקות אופרה לילדים, סדנאות של מסכות ותחפושות ועוד שלל פעילויות משמחות. קולטורת ילדים
אליסה בארץ הפלאות
אופרה לילדים - אליסה בארץ הפלאות. צילום: יוסי צבקר

במוזיאון העיצוב חולון – 1,3 במרץ

מוזיאון העיצוב במדיטק חולון מזמין בפורים הקרוב את ההורים וילדיהם לחגוג את חג המסכות והתחפושות בפעילויות וסדנאות ברוח החג.

בלשי עיצוב: פעילות חווייתית במהלכה מסיירים המשתתפים בגלריות בהנחיית מדריכי המוזיאון. באמצעות חידות והפעלות קצרות, יגלו הילדים את שפת העיצוב באופנה ובקולנוע, כפי שהיא נראית בתערוכה הנוכחית במוזיאון, "ז'ה טם, רונית אלקבץ," ובאוסף הבגדים המוצג בה שמשולב בסצנות קסומות ומלאות תיאטרליות והומור, שעולות על כל דימיון.

מסכה דו פרצופית: המסכה מסתירה את פנינו ובו בזמן גם מזמנת לנו אפשרות להיות לרגע דמות אחרת לחלוטין. במסגרת הסדנה יתנסו ההורים והילדים בעיצוב וייצרו מסכה מקורית מחומרים שונים, המשנה את הבעותיה באמצעות מנגנון מתוחכם.

עוד משהו: מיועד לגילאי 11-7. מחירים: סיור+סדנה: ילד – 50 ₪, מבוגר מלווה – 35 ₪ (כמחיר כרטיס הכניסה למוזיאון).

לפירוט שעות הפעילות ובירורים נוספים: 073-2151500, גולדה מאיר 6 חולון

מסכה לפורים
סדנת מסכה דו פרצופית לפורים. מוזיאון העיצוב, חולון

 

באופרה הישראלית – 28.2-3.3

האופרה הישראלית תעלה בפורים את הפקות האופרה לילדים:"אליסה בארץ הפלאות" ו"מה עושות האילות".

'אליסה בארץ הפלאות': גרסה אופראית חדשה ומשעשעת של "אליסה בארץ הפלאות" מאת  דוד זבה ע"פ הסיפור הקלאסי של לואיס קרול בהפקה בימתית מיוחדת לכל המשפחה בשפה העברית. את ההפקה ביים גדי שכטר, וכמו בכל הפקות האופרה הישראלית היא משלבת תפאורה ותלבושות ססגוניים. במהלך האופרה יצטרפו הילדים למסעה הקסום של אליסה – הנופלת לבטן האדמה ומגלה שלל דמויות ססגוניות ובהן הארנב הלבן, הכובען המטורף, הזחל המוזר, החתול צ'שייר וכמובן מלכת הלבבות השאפתנית.

'מה עושות האיילות?': מופע המביא את קסם הילדות והנוסטלגיה לאופרה. במרכזו, שירי הילדות הנוסטלגיים שכתבו ע. הלל, לאה גולדברג, ומרים ילן שטקליס והלחינו יוני רכטר, נורית הירש, אריה לבנון, נעמי שמר, צביקה פיק ועוד רבים אחרים. ההפקה מפיחה חיים בדמויות שבמרכז השירים המוכרים: דני שהדמעות שלו בוכות מעצמן, מיכאל שהבטיח לבוא פעמיים ולא הגיע, הזברה שמסרבת להוריד את פיג'מתה, הסבון שלא הפסיק לבכות, אדון שוקו המשמח, מקהלה עליזה במיוחד, ילדה אחת שחולמת על כובע קסמים, יקינתון שלומד לפרוח בזמן והאיילות שבלילות. כולם נפגשים על במת האולם הקטן באופרה, במופע שמחבר בין הורים וילדים באמצעות השירים שכולם אוהבים, בהפקה מבוימת וצבעונית ובביצוע קסום של זמרות האופרה הישראלית.

רכישת כרטיסים בקופת האופרה בטלפון 03-6927777 או באתר האופרה בכתובת www.israel-opera.co.il

האופרה הישראלית
האופרה הישראלית. מה עושות האיילות. צילום: יוסי צבקר

 

במדיטק חולון -1-3 במרץ

תיאטרון המדיטק בחולון מזמין את ההורים וילדיהם לחגוג את חג הפורים עם הצגות באווירת החג המבוססות על שלל תעלולים, המצאות ותחפושות.

במהלך חופשת הפורים בין התאריכים 1-3 במרץ יעלה תיאטרון המדיטק את ההצגות הבאות:

הביצה שהתחפשה: עיבוד חדש מוסיקלי ותיאטרלי לסיפור "הביצה שהתחפשה" עפ"י רב המכר מאת דן פגיס. סיפורה של ביצה שאינה מרוצה מעצמה, אינה יודעת מי היא ומה תפקידה בעולם. במהלך ההצגה היא מתהפכת, מתלבטת, מתגלגלת ומתחפשת עד שלבסוף חוזרת אל אמה התרנגולת, אשר מעניקה לה חום ואהבה שחיפשה, ומתוך הביצה בוקע אפרוח. בהצגה פוגשת הביצה דמויות שונות ומתנסה באמצעות תחפושות למצוא את זהותה. הביצה עוברת מדמות לדמות ולאחר נסיונות רבים, כשלונות ועלבונות, היא חוזרת אל המוכר והנכון ומתפתחת שם. ההצגה נותנת לצופיה כלים להאמין בעצמם ואפשרות להתפתח בתוך המצב בו הם נמצאים, לא לוותר ולהאמין שבסוף כל אחד מוצא את ייעודו ומקומו בחיים.

ההצגה מיועדת לבני 8-4, חמישי 1.3.18 בשעה 17:30 וביום שישי 2.3.18 בשעה 10:30 מחיר: 75 ₪

חתול תעלול: הצגה המבוססת על ספרו המפורסם של ד"ר סוס, בבימויו ועיבודו של רוני פינקוביץ' לתרגום של לאה נאור.

כמו בספר כך גם ההצגה מספרת על יום אחד גשום שבו שני ילדים נשארים בבית לבד, משתגעים משעמום, והנה הופיע פתאום, כך משום מקום- חתול תעלול שהפך את היום המשעמם ליום מלא הפתעות, יום עם המון תעלולים והמצאות. הוא הביא עוד חברים וכולם שיחקו המון אלא שלא כל כך בטוח אם זה היה באמת או רק בדמיון.

ההצגה מיועדת לבני 3 ומעלה, שבת 3.3.18 בשעה 10:30 ו 12:30 מחיר: 75 ₪

טל' לרכישת כרטיסים: 1800-20-29-30 ובאתר מדיטק חולון, שד' גולדה מאיר 6 (מול קניון חולון)

הצגת ילדים חתול תעלול
חתול תעלול – דר סוס. צילום: בני גם זו לטובה

 

במוזיאון הקומיקס – 28.2

המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס מזמין בחג פורים (28.2) את הילדים ובני משפחתם לבילוי מצויר עם שלל דמויות מצוירת- גיבורי על, פיראטים קאובויים ואפילו אסטרונאוטים. באמצעות סיור וסדנה שתלמד את הילדים כיצד לצייר דמויות אנושיות ולעצוב להן תחפושות מיוחדות באווירת החג.

ביום רביעי ה28.2 בשעה 10:30 תתקיים סדנה ייחודית לילדים -סדנת ציור דמויות מחופשות עם יוצר הקומיקס, ערן אביאני שילמד את הילדים איך לצייר דמויות אנושיות ולאחר מכן הם יעצבו עבורן תחפושות באווירת החג. כל ילד יצייר דמות פרי דמיונם. לאחר הסדנה הילדים יצאו לסיור במוזיאון יחד עם צוות ההדרכה ויגלו את עולם הקומיקס והקריקטורה. עלות סדנה: 40 ₪. מיועד לילדים בני 12-9

שעות הפעילות: יום רביעי 28.2:  סדנת פורים לקהל הרחב- 10:30-11:30. סיור לקהל הרחב- 11:30-12:00

המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס, רחוב חיים ויצמן 61, חולון, www.cartoon.org.il טלפון 03-6521849

‏‏פורים במוזיאון הקומיקס
‏‏פורים במוזיאון הקומיקס. דימוי-ערן אביאני

 

המרכז לאמנות דיגיטלית – 28.2

המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון יקיים בחג הפורים סדנה מיוחדת במעבדת "מקס מכונות ומלאכות".

"מקס מכונות ומלאכות" היא סדנה של המרכז לאמנות דיגיטלית המשלבת אמנות במנגנוני תנועה מכניים בשילוב עם אמצעים לייצור דיגיטליים: מדפסות תלת ממד, כרסומת cnc , מכונת חיתוך לייזר – מקום מפגש לחשיבה, פיתוח, יצירה ויצרנות המאפשר לכל אחד מאתנו למצוא את האמן הפנימי שבו.

סדנה נוספת היא "מסכות מאירות" ובה המשתתפים יתנסו בתכנון ובנייה של מסכה בעיצוב אישי בשימוש טכניקות חיתוך לייזר ובשילוב עבודה ידנית.  לאחר התכנון והחיתוך של המסכות על ידי מכונה לחיתוך לייזר, המשתתפים יחברו אליהן מנורות לד במקומות שונים כך שכל מסכה תאיר בצבעים שונים.

מסכות מאירות
מסכות מאירות. צילום אילי לוי


עוד משהו:
מתאים לילדים מגיל 8 בליווי מבוגר.  עלות לילד/ה: 60 ₪

להרשמה: 03-5021552, המרכז לאמנות דיגיטלית האמוראים 4 ג'סי כהן חולון

במוזיאון הילדים בחולון, 28 בפברואר עד ה-2 במרץ

מוזיאון הילדים הישראלי חולון יעלה לכבוד פורים הצגת תיאטרון רחוב בהשתתפות הקהל, בנוסף למסלולי הילדים המודרכים ולתערוכה 'הביטלס- מסע הקסם המסתורי', שיתקיימו לפי קבוצות גיל. דמות תימהונית "שנקלעה למוזיאון" תנסה למשוך את תשומת ליבם של המבקרים והם יוזמנו להשתתף כשחקנים במופע פורימי משעשע, הכולל אביזרים, תחפושות ועוד.

עוד משהו: משך המופע הוא כ-20 דקות. המופע יועלה ללא תשלום והוא מיועד לבאי המוזיאון בלבד.

המופע יועלה מספר פעמים ביום בין השעות 11:00 ל- 15:00 בין התאריכים 28.2 ועד ה- 2.3.

חובה לתאם ביקור מראש לכל אחת מהפעילויות בטלפון:036503000 או באתר www.childrensmuseum.org.il, שדרות ירושלים 214, חולון

מוזיאון הילדים בחולון
פורים במוזיאון הילדים בחולון – צילום: צביה בינדר

 

העדלאידע של המדינה בחולון – 1 במרץ

העדלאידע מציינת השנה 70 שנה לישראל ותצעד בחולון החל מהשעה 12:00. תחת הכותרת "סלפי לישראל" יפגוש הקהל דמויות ותופעות, שמהוות חלק מהפסיפס הצבעוני והעכשווי של ההוויה הישראלית כיום. העדלאידע נערכת בשיתוף עם ערוץ הופ! שמוציא את החברים האהובים מהמסך (יובל המבולבל, מיכל הקטנה והדוד חיים) ומצרפם לחגיגה. חגיגת הענק כוללת: מיצגי ענק, אלפי רקדנים, להקות, תזמורות, מתופפים, תיאטרוני רחוב, אקרובטים ועוד הרבה הפתעות. העדלאידע תציין במיצג את ההמצאה הישראלית הגדולה של השנים האחרונות ששינתה חייהם של מיליוני אנשים בעולם – אפליקציית ה- WAZE. ישראלים מכל קצוות החברה הישראלית  – חרדים, חיילים, היפסטרים ועוד –  הנוסעים עפ"י הוראות ה- WAZE.

בתום העדלאידע תתקיים מסיבת רחוב לנוער עם דיג'יי ברחבה שמול עיריית חולון בין השעות 16:15-14:15. מיצגי העדלאידע יוצגו מתום העדלאידע ועד יום א' ה-4.3.18 ברחבת מדיטק חולון.

עוד משהו: מסלול העדלאידע יתחיל ברחוב סוקולוב 135 לאורך רח' סוקולוב, שמאלה לרח' הנשיאים ולאחר מכן לרח' ויצמן. התהלוכה תסתיים  מול בית העירייה ברח' ויצמן 58 פינת רחוב גולומב.

העדלאידע של המדינה בחולון
העדלאידע של המדינה בחולון עיר הילדים. צילום: שרון הנשיא