כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

"חתול תעלול" על הבמה: מה הילדים חשבו על הצגה?

הכוכב האהוב מתוך ספריו הקלאסיים של ד"ר סוס, יורד מהמדף ומגיע לבמה בעיבוד של תיאטרון המדיטק. אז איך ההצגה?
צילום:בני גם זו לטובה WWW.BENNYGAMZO.COM

אני מודה שהגעתי להצגה סקפטית. את סיפורו של חתול תעלול אני מכירה עוד מילדותי ונהנית להקריא אותו גם לילדיי, אך היה לי קשה להאמין שניתן להפיח חיים בדמות הדמיונית ועתירת הפעלולים. העיבוד הקולנועי לספר, נחל לדעתי כישלון חרוץ בהחייאת רוח השובבות התמימה שבסיפור.

למרות זאת הגעתי לתיאטרון המדיטק בחולון עם בן ובת ארבע. ההתחלה לא הייתה מבטיחה, כששחקן נעמד במרכז הבמה והתחיל להקריא את הסיפור המוכר. ואז, כשלרגע היה נדמה שאכזבת הקהל תופסת נפח, הכול השתנה ומול עיננו קרם עור וגידים תיאטרון של ממש.

הבמאי רוני פינקוביץ נשען על העיבוד והבימוי של התאטרון המוסיקלי הבינלאומי של ניו יורק, תוך הקפדה על נאמנות לעלילת הספר. על הכוריאוגרפיה המרהיבה אחראי עוז מורג, שדאג שהשחקנים ינועו בתיאום מושלם ללא אף תנועה מיותרת. לחוויה האותנטית תרמו גם רוני וגנר וירון בראלי, האחראים על עיצוב התלבושות ועיצוב הבמה. צוות השחקנים, ובראשם דניאל לשמן כחתול תעלול, עושים עבודה נהדרת ומצליחים להפתיע בכל פעם מחדש ביכולות וירטואוזיות.

הקהל, שהיה מורכב מילדים צעירים, נותר מרותק לכל אורך ההצגה. בת ה-4 הודתה בתום ההצגה כי היו רגעים בהם פחדה, אך הסבירה כי חששה בעיקר שאמא תגיע ותראה את המהומה – על אף שהיא מכירה היטב את הסיפור. אחיה סיכם את הצפייה בהתפעלות ואמר: "זה ממש מדהים שהשחקן נראה והתנהג ממש כמו חתול תעלול".

התנהג ממש כמו חתול תעלול (צילום:בני גם זו לטובה)
התנהג ממש כמו חתול תעלול (צילום:בני גם זו לטובה)

בקומוניקט המצורף, מסביר הבמאי כי ממש כמו שהספר נועד במקור לראשית הקריאה עבור ילדים, גם ההצגה נועדה לראשית הצפייה עבור הקהל הצעיר, ולכן סיפור המסגרת מסביר ומבאר לקהל את האמצעים האמנותיים שמבדילים בין "סתם" סיפור להצגה.

במדיטק ממליצים על ההצגה לילדים מגיל 3 ומעלה, אני מוסיפה המלצה שהילדים יכירו היטב את הסיפור טרם הגעתם להצגה, אחרת האינטנסיביות שעל הבמה עלולה להעמיס עליהם ולבלבל אותם.

מתי?

ההצגה הקרובה בתאריך 20.7.16

מחיר:

75 שקלים לכרטיס

איפה?

תיאטרון המדיטק, גולדה מאיר 6, חולון

לפרטים נוספים: באתר המדיטק