כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

מיטת מעבר או מיטת נוער? הורים ממליצים

מיטת מעבר זולה יותר ותופסת פחות מקום, אבל מיטת נוער מחזיקה מעמד לאורך זמן וחוסכת מעברים מרובים. אז מה עדיף?
צילום: שאטרסטוק

התינוק שלכם מנסה לצאת לבד מהמיטה? זה הזמן להיפרד ממיטת התינוק. כעת מגיע רגע ההכרעה: האם לקנות מיטת מעבר שהיא קטנה וזולה יותר או ישר לעבור למיטת נוער שתשמש את הילד לזמן ארוך? שאלנו הורים מה הם העדיפו ולמה. אלו התשובות:

בעד מיטת מעבר

רונה מילוא: "בתור אמא לתאומות, העדפתי להעביר אותן למיטות מעבר בגלל החיסכון במקום. בנוסף, הרגשתי שזה מעבר הדרגתי, נשארים עם המזרון ומצעים של המיטה הישנה, אבל הן כבר ב'מיטה של גדולים'".

נטע זוטא: "מיטת מעבר תואמת יותר טוב את הגודל של הפעוטות, ושומרת על החמימות. המעבר ממיטת תינוק אליה הוא יותר הדרגתי מאשר לעבור ישירות לגודל של מיטת הנוער".

שירה ברת-נדב:  "העדפתי מיטת מעבר כי זה כה חמוד".

טליה קליין-פרז: "את הגדולה עברתי ישר למיטת נוער כי לדעתי מיטות המעבר הן בזבוז של כסף לזמן מאוד קצר. לצערי הרב, הבן שלי יצא ממיטת התינוק שלו בגיל שנה ושבוע, יותר מפעם אחת, אז בלית ברירה העברתי למיטת מעבר כי הלחיץ אותי להשכיב אותו במיטת נוער בגיל שנה".

מרינה ויזל: "אצלי יש הפרש של שנה בדיוק בין הילדים. העברתי את הגדולה בגיל 1.4, שזה גיל צעיר ומוקדם מדי למיטת נוער שהיא מיטה גדולה וגבוהה. חוץ מזה מיטת מעבר חסכונית במקום ובכל מקרה לא עולה הרבה".

נועם ליטמן: "העברנו למיטת מעבר בגיל 1.9, לפני שהגיע האח הקטן. השיקול שלי היה שכשהקטן יגדל נעצב את חדר הילדים ביחד, ולכן לא כדאי לקנות מיטה שלא בהכרח תתאים לעיצוב. הסיבה המשנית היא שהבכור הוא לא טפסן מצטיין ולא אמיץ במיוחד והיה נראה לי שמיטה רגילה קצת גדולה עליו".

"זה כה חמוד" (ציום: שאטרסטוק)
"זה כה חמוד" (צילום: שאטרסטוק)

 

שירלי ברנר: "אנחנו קיבלנו מיטת מעבר של איקאה מאחי. בחיים לא הייתי קונה אותה בעצמי כי גם צריך להחליף מזרן ומצעים. מצד שני היא תישאר לזמן רב כי היא באורך 1.60, שזה מתאים גם לילד גדול".

ענת אור: "כאם לתאומים קומפקטיים העדפתי מיטות מעבר, והשתמשנו בהן מעל שלוש שנים. מעבר לשיקולי המקום, זה הרגיש לי יותר חמים ונעים, מרכך את המעבר.  גם  ידענו שנעבור דירה, ולכן לא היה כדאי לבחור מיטה רצינית. שיקול נוסף: עם מיטת מעבר נוח יותר להתמודד עם הרטבות".

אמני לוי: "אני בחרתי לשני ילדיי הקטנים מיטות מעבר. גודלן מספיק עד בית ספר יסודי ומיטת חבר היום לא הכי שימושית בעיני. ממיטת מעבר כנראה שיעברו למיטה וחצי כל אחד. כרגע שני ילדיי ישנים באותו החדר, כך שחשוב היה לא לשים מיטות שתופסות מקום מיותר".

מעיין קראוס: "העדפתי מיטת מעבר, והשיקול שלי היה לשמור על מזרן ומצעים של מיטת תינוק. היא קטנה יחסית, יוצרת חמימות, ומאפשרת עצמאות – כשבתי עייפה, היא הולכת לשכב במיטה ללא עזרה בעלייה למיטה וירידה ממנה".

יעל סגל: "מיטת מעבר עדיפה כי קל למצוא יד שנייה ולמסירה, מזרון ומצעים כבר יש אז למה להסתבך?".

בעד מיטת נוער

אורלי ענבה: "אני מעדיפה מיטת נוער כי ממש לא בא לי עוד רהיט בבית. הכוונה שלי היא לקנות מיטת חבר, ואז לפחות בהתחלה לפתוח את החלק התחתון, כך שאם תתגלגל – יהיה מה שיספוג את הנחיתה".

ליאור זימן ולדמן: "אנחנו עכשיו קנינו מיטת נוער לבת השנתיים. אני אוטוטו אמורה ללדת כך שבעוד כמה חודשים, אצטרך את מיטת התינוק. יש לי ממי לקחת מיטת מעבר אבל זה ידרוש לקחת, להרכיב, אולי לקנות מזרון (כי כבר ישנו עליו שני ילדים), לפרק, להוביל חזרה. העדפתי כבר לקנות מיטה שבכל מקרה היינו קונים עוד כמה שנים".

אסנת ברנר סיוון: "העברנו ישר למיטת נוער. מיטת המעבר היא לתקופה קצרה מאוד, ואני בעד להפחית מהילד מעברים, כמה שפחות התרגלות מחדש."

מאיה גרמן: "במקרה שלי המזרון של מיטת הנוער היה נוח בהרבה לגברת הקטנה, ומאז שהעברנו אותה למיטת הנוער היא ישנה הרבה יותר טוב".

הגר בן עמי: "לעניות דעתי, מיטת מעבר היא בזבוז. המוטו שלי בחיים זה לראות קדימה מספר צעדים, לשלם מעט יותר ולקנות מיטת נוער איכותית שמחזיקה עד בגרות".

איריס בק: "עדיף מיטת נוער עם מעקה בטיחות. חבל על הכסף וככה גם יש עוד מיטה לחבר, אח או אחות"

שלי קרן-גיל: "הסיבה היחידה בעיניי להיות במיטת מעבר זה עניין של מקום, אחרת עדיף ישר מיטת נוער. בעיניי גם לא צריך לקנות מיטת מעבר אלא להחליף מעקה לקצר ונמוך".

ענת סמבל: "אני חושבת שמיטת מעבר זה מיותר ובזבוז של כסף. גידלתי שתי בנות ללא מיטת מעבר וזה היה פשוט וקל. כדי 'להקטין' את המיטה שמתי בובה גדולה בסוף המיטה וזהו. הקטנה שלי עברה ישר למיטת חבר והעברתי את המחסום לנפילות אליה".

ישן טוב יותר (צילום: שאטרסטוק)
ישן טוב יותר (צילום: שאטרסטוק)

אביטל פנקס-אפל: "ישר עוברים למיטת נוער, עם מעקה בטיחות כמובן. יש לי חברות שעבור אח צעיר הכניסו את החלק התחתון של המיטה הנפתחת מתחת למיטת הנוער לצורת ריש, וזה קיצר את המיטה. מיטת החבר ממילא נמוכה יותר, ובנוסף שמו עליה מעקה בטיחות. זה בעיניי פתרון מצוין".

שירן מינרמן סנפיר: "אנחנו קנינו מיטה וחצי והורדנו את הרגליים כך שהילד ישן על מזרון ספוג ומתחתיו בסיס, כך שאין לי פחד שייפול בלילה".

אביטל גפן-גיטרין: "מאוד רציתי מיטת מעבר אבל כל מי שסביבי טען שחבל על הכסף. בדיעבד הם באמת צדקו, והילדה מאוד התלהבה שיש לה מיטה גדולה".

גלי לופו אלטרץ: "עברנו ישר מלינה משותפת של מזרון זוגי על הרצפה למיטות נוער. למי יש כוח, זמן, כסף ועצבים לריהוט כבד שמשמש מקסימום שנתיים? הם הגיעו בשלים לגמרי למיטות שלהם וזכו בבונוסים בדמות מיטה נשלפת לחברים. בשלב הבא – מיטת קומתיים".

הדס אלמוגי: "עדיף מיטת נוער, כי כשהילדים מתנחלים במיטת ההורים באמצע הלילה, ההורים יכולים לברוח למיטת הילדים".

רוצים לזכות במיטת מעבר? היכנסו לעמוד הפייסבוק של Babyland, ספרו לנו על הרגע בו הבנתם שהילד שלכם כבר לא תינוק ותוכלו לזכות במיטת מעבר מעוצבת. (שמות הזוכים יפורסמו ביום ראשון 22 במאי 2016)