כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

כך תתארגנו לחופשה עם התינוק

יציאה לחופשה עם תינוקות ופעוטות יכולה להיות מהנה אם מתכננים אותה נכון. הנה כל מה שכדאי לקחת כשיוצאים לחופשה עם הקטנטנים. להדפיס ולשמור
מה אורזים לחופשה עם תינוק? צילום: שאטרסטוק

חופשות וטיולים הם תמיד עניין כיף. לפעמים אתם מכתתים רגליים ולפעמים נחים, לפעמים שוטפים את העיניים אבל לרוב מתרוצצים אחרי הקטנים. כך או כך, החשוב ביותר בחופשות עם תינוקות ופעוטות הוא תכנון נכון ומדויק. לאחר שבחרתם יעד, השכלתם לבחור מסלול מאתגר עבורכם ועבור הנספחים הקטנטנים, כל שנותר הוא לארוז נכון. הנה כל מה שצריך כשיוצאים לחופשה עם תינוקות.

עגלה

גם אם הפעוט כבר הולך, רץ ומקפץ – תמיד יש סיכוי שלא יהיה לו כוח להליכות ממושכות. עגלות או טיולון הם הפריט החשוב ביותר שחשוב לקחת איתכם לטיול. אולי תרצו למשוך עוד קצת זמן ערות בחוץ ואז תוכלו פשוט להניח אותו לישון בעגלה. כדאי לדעת שיש עגלות שניתן לעלות איתן למטוס.

עגלת התינוק "הרזה" ביותר, יכולה להתקפל ביד אחת. YO YO של בייביזן צילום: יח"צ
עגלת התינוק הקומפקטית ביותר, יכולה להתקפל ביד אחת. YO YO של בייביזן צילום: יח"צ

איך בוחרים עגלה מתאימה?

סלקל/כיסא לרכב

גם אם אנחנו טסים, סביר להניח שנצטרך להיכנס לרכב לאחר הנחיתה כדי להגיע ליעד הסופי. הפריט השני בחשיבותו הוא הבוסטר או הסלקל, המאפשר ניידות אופטימאלית בעיר בתחבורה ציבורית או ברכבים שכורים. כדאי לדעת שאם בחרתם לא לקחת אותו איתכם, יש מקומות רבים בהם אפשר להשכיר. אגב, שולחים אותו אל תא המטען, בדיוק כמו את העגלה.

כיסא בטיחות מסדרת דיסני. רשת אוטודיפו (צילום: יח"צ)
כיסא בטיחות מסדרת דיסני. רשת אוטודיפו (צילום: יח"צ)

הדור החדש של הבוסטרים – בוסטר נייד:

Mifold הוא הבוסטר הקומפקטי ביותר בעולם (קטן פי 10 מבוסטר רגיל) ומגיע בצורת קלאץ' הנכנס לתא כפפות. הוא שוקל רק 700 גרם וניתן להתקין אותו בקלות בכל רכב, וכמובן לקחת אותו איתכם לנסיעות וטיולים בארץ ובחו"ל. איך זה עובד? הפיתוח החדשני מנמיך את חגורת הבטיחות במקום להגביה את הילד, כמו בבוסטר רגיל. מעניין לדעת שהוא המצאה ישראלית, עומד בדרישות תקן בינלאומיים ובאישור מכון התקנים הישראלי ומשרד התחבורה. מוגש בצבעים צהוב, ג'ינס, ורוד, אפור וירוק ליים. מיועד לגילאי 4 ומעלה (משקל 18-36 ק"ג). מחיר: 299 שקלים, באתר babysmart.co.il, במטוסי אל על וברשת אוטו דיפו. מחיר: 299 שקלים

בוסטר, בוסטר נייד
לקחת איתכם לכל טיול. בוסטר נייד של mifold (צילום: יח"צ)

מנשא

חופשות וטיולים כוללים לרוב לא מעט הליכות ממושכות. גם אם יש עגלה ברשותכם, חישבו כמה נחמד יהיה אם תחליטו להראות לבייבי את הסביבה הזרה מהגובה שלכם. לכן מומלץ לקחת איתכם גם מנשא, שיקל עליכם את נשיאת הפעוט ביציאה לטיול.

מנשא cool air של ארגו בייבי
מנשא cool air של ארגו בייבי

 

שמיכות

עוד תופתעו לגלות עד כמה השמיכה תהיה לכם שימושית במהלך חופשה: אם בזמן טיסה או בזמן נסיעה במכונית, בטיול בחוץ בשעות הערב כשנעשה קריר או סתם לרביצה נעימה ותחושה ביתית בחדר המלון. מומלץ לקחת לפחות שמיכה אחת.

משחקים

הנופים, הטבע והסביבה החדשה הם בבחינת האטרקציה האמיתית עבור הקטנים בזמן החופשה, לכן  אין צורך להעמיס משחקים. ובכל זאת, הנה כמה עצות של שלי חודרוב, מנהלת שיווק קבוצת "למטייל" מתוך ניסיונם העשיר של הורים מטיילים עם ילדים:

  • בחרו בצעצועים שהילדים ממש מכירים ואוהבים, מעין צעצועים מרגיעים ומנחמים ברגעים בהם יחפשו את הפינה המוכרת הביתית ולא ימצאו אותה (דוגמה טובה לצעצוע כזה היא בובה אהובה שתעזור לישון במיטה זרה או סתם תזכיר את הבית וחיי השגרה).
  • העדיפו צעצועים המתאימים לחופשה: טיול לאזור בו תבלו שעות בים או בבריכה הוא מקום נהדר להביא אליו את ערכת הדלי המוכרת הכוללת כפות שונות, מסננת ונמכרת בחנויות במחיר של כ-10 שקלים בממוצע.
  • ספרים הם תמיד אופציה טובה, לא תופסים הרבה מקום, ניתן לעיין בהם בנסיעה או להקריא אותם לפני השינה או בעת רביצה בבריכה.
  • השתדלו לא לקחת יותר מדי צעצועים וגם לא לקחת משחקים וצעצועים גדולים מדי שיתפסו מקום רב בתיק ויסרבלו את ההתניידות שלכם.
  • לאט לאט: לא מומלץ ישר לפרוס בפניהם את כל הצעצועים, אלא מומלץ לשמור אותם לעתות מצוקה ובכי ולהוציא כל צעצוע בזמנו המתאים.

תחליפי חלב ואוכל בכלל + קערת אוכל עם כפית

קחו עמכם לפחות שתי קופסאות של תחליפי חלב. במידה ואתם טסים לתקופה ארוכה לחו"ל קחו אפילו כמות גדולה יותר, היות ולא בטוח שתצליחו להשיג תחליף חלב זהה לשלכם במדינה אליה אתם טסים. במידה והילד שלכם ניזון אך ורק מתחליפי חלב או חלב אם, חופשה היא לא הזמן להפוך אותו לאנין טעם ולכן השתדלו, מלבד טעימות פה ושם, לשמור על ארוחות רגילות.

במידה והילד כבר אוכל הכל זו בהחלט יכולה להיות הזדמנות לתת לו להכיר דברים חדשים. אך יחד עם זאת הקפידו להביא מהבית כמה דברים מוכרים ומרגיעים כמו: דגני הבוקר האהובים, במבה או כל דבר אחר שאתם יודעים שיזכיר להם את הבית וגם יעזרו לכם להעביר זמן בשדה התעופה, בנסיעה או בכל מקום אחר.

קעריות פטנט אקספלורה עם כפית ללימוד אכילה של הנסיך הקטן ברשתות הפארם
קעריות פטנט אקספלורה עם כפית ללימוד אכילה של הנסיך הקטן ברשתות הפארם

 

בגדים

יש להקפיד לקחת לפחות שניים-שלושה סטים של בגדים להחלפה לכל יום (תלוי באיזה גיל הפעוט, האם הוא גמול ועד כמה הוא נוטה להתלכלך). כדאי לארוז גם בגדים חמים יותר לערבים קרירים. במידה ואתם נוסעים לאזור קריר אל תשכחו לקחת גם בגדים קלילים יותר. מזג האוויר בחודשי הקיץ ידוע בכך שהוא לא תמיד יציב.

חיתולים חד פעמיים

מומלץ לקחת כמות שתספיק לכם למשך הטיול, בחישוב ממוצע של 4-7 חיתולים ביממה (תלוי בגיל התינוק). אין צורך לארוז חיתולים לשנה, כי ברוב המקרים תוכלו לרכוש במקרה הצורך חיתולים גם בארצות זרות. טיפ: נוסעים לאילת? אל תפספסו את המבצעים השווים של חיתולים.

חיתולי פלנאל וטטרא

למי שמשתמש בחיתולי פלנאל מומלץ לקחת לפחות שני חיתולים בכדי להניח את התינוק במקומות שעתידים להיות לא מספיק נקיים. חיתולי טטרא לעומתם, מומלץ לקחת וכמה שיותר. קחו בחשבון שסביר להניח שלא תהיה מכונת כביסה בהישג יד ועוד יותר סביר להניח שהחיתולים יתלכלכו בתדירות גבוהה יותר ממה שקורה בשגרה.

משחות לתפרחת חיתולים

מומלץ לקחת משחה אחת רגילה, לשימוש יומיומי ומשחה אחת חזקה וטיפולית יותר למקרה של תפרחת חיתולים חמורה יותר (דיזיטין, אינוטיול ועוד).

מגבונים + סינרים חד-פעמיים

מומלץ לקחת לפחות 2-3 חבילות (תלוי במשך החופשה). המגבונים משמשים בשטח, בשירותים ציבוריים, בארוחות וכמובן להחלפת חיתולים. אל תשכחו שתמיד תוכלו לרכוש מגבונים נוספים בחופשה.

בקבוקים

הבחירה בידיים שלכם. במידה והתינוק אך ורק יונק אין צורך ביותר מבקבוק אחד, בכדי שתוכלו לתת לאבא להאכיל מעת לעת ארוחה ולהתפנק במיטה. במידה והילד וכבר ניזון ממזון מוצק, שותה מים וגם אוכל תחליף חלב, מומלץ לקחת לפחות 2-3 בקבוקים כדי שתוכלו להימנע כמה שיותר משטיפתם. אם תרצו לוותר על משימת שטיפת הבקבוקים, אפשר תמיד גם לקחת את בקבוקי התינוק החד-פעמיים. 

מברשת לניקוי בקבוקים

גם אם הצלחתם לחמוק בחופשה מרוב עבודות הבית, סביר להניח שבקבוקים עדיין תצטרכו לשטוף, לכן מומלץ לקחת את מברשת הניקוי וגם קצת סבון כלים, לכל צרה שלא תבוא.

מוצצים

בדיוק כמו שהם נאבדים בארץ גם בחו"ל הם ייעלמו לכם בפתאומיות ובתדירות גבוהה יותר, רק שבחו"ל יהיה לכם יותר קשה לחזור אחורה ולחפש את ה"צצי" האהוב.  לכן – הצטיידו מראש במלאי מכובד של מוצצים אהובים. הקפידו לשמור אותם בתא אחסון של התיק האישי, במזוודה ובעוד תיקים (פן המזוודה תלך לאיבוד).

סבון גוף, תחליב גוף לתינוק

מומלץ לקחת איתכם אריזות מוקטנות של הסבונים והשמפו לתינוק (travel size). במדפי הפארם תמצאו קיט נסיעות במיוחד לטיפול בעור התינוק. הסבון הביתי לרוב מגיע בגודל של ליטר וסתם יכביד על תיק הרחצה, לכן אפשר למלא כמות קטנה ממנו לתוך בקבוקון קטן.

ערכת נסיעות ג'ונסונס הכוללת שמפו, שמן אמבטיה ומשחת החתלה בסופר פארם
ערכת נסיעות ג'ונסונס הכוללת שמפו, שמן אמבטיה ומשחת החתלה בסופר פארם

 

קרם הגנה

מומלץ למצוא את קרם ההגנה המתאים לגיל ילדכם בכדי שיגן עליהם מפני קרני השמש, בייחוד אם מדובר בחופשה בקלאב או במקום בו אתם עתידים לבלות את רוב שעות היום בחוץ תחת השמש החמה.

>>> כך תמרחו נכון קרם הגנה על תינוקות ופעוטות

חומר דוחה יתושים

מומלץ לקחת משחה דוחה יתושים, בייחוד למי מכם שעתיד לבלות את ימי החופשה באזור חם ולח. ניתן גם לקחת מכשיר חשמלי דוחה יתושים אך יש לשים לב שהחדר בו ישן התינוק מאוורר כמו שצריך.

תרופות ועזרה ראשונה

מלבד שינויי מזג האוויר, צינון פתאומי והתרגלות לאקלים חדש, פעוטות וילדים נוהגים להשתולל ועלולים ליפול ולהיחבל. לכן קחו איתכם תיק עזרה ראשונה ובו משככי כאבים ותרופות להורדת חום, תרופות לטיפול בבעיות גזים, מד-חום, אלכוהול 70% לחיטוי, מספריים לציפורני תינוק, פלסטרים, תחבושות, יוד, תמיסת מי מלח לאף ועוד.

כובע

מי מכם שעתיד לבלות את חופשתו באזור חם בו השמש עובדת שעות נוספות, מומלץ לקחת כובע בכדי להגן על ראשם של הקטנים מחום השמש.

מברשת ומשחת שיניים

במידה והקטנים שלכם רגילים כבר לשגרת צחצוח השיניים, חופשה היא לא תירוץ בכדי לזנוח את המנהג שדאגתם כל כך להשריש. קחו את משחת השיניים והמברשת, ואל תתעצלו להקדיש זמן לצחצוח השיניים גם בחופשה.

גלגלי ים ומצופים

במידה ואתם מתכוונים לבלות את חופשתכם במקום בו הים והבריכה מהווים אטרקציה עקרית, מומלץ להצטייד מראש בגלגל ים, עדיף אחד בעל גגון לתינוקות הקטנים, בכדי שתוכלו לבלות איתם בתוך המים. ולפעוטות, מצופים אהובים הם מצרך נחוץ לשכשוך בבריכה ובים.

בגדי ים וחיתולי שחיה

במידה ואתם מתכננים להכניס את התינוק אל מי הבריכה או הים, אל תשכחו חיתולי שחייה חד-פעמיים. בשוק נפוצים במיוחד בגדי ים לתינוקות הנראים ממש כמו חליפות גלישה, המכסים חלק רב מהעור ומסננים קרינה.

>> הנה בגדי הים המומלצים לילדים

בגד ים לבנות. נאוטיקה (צילום: יח"צ)
בגד ים לבנות. נאוטיקה (צילום: יח"צ)

 

סבון לכביסה ביד

קשה להעריך כמה בגדים וחיתולי בד יתלכלכו במהלך החופשה, והאם תהיה לכם גישה למכונת כביסה, מומלץ מאוד לקחת סבון איתו תוכלו לכבס את הפריטים בעצמכם.

ועוד כמה קטנות: מברשות שיער, גומיות, סיכות, גרביים.