כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

איך משתמשים נכון בקרם הגנה לתינוקות ולילדים?

מתי למרוח את הקטנים במקדם הגנה, על מה חשוב להקפיד והאם אפשר להשתמש בתכשיר ההגנה מהקיץ שעבר? זהירות, שמש מסוכנת!
חכמה בחוף הים. צילום: depositphotos

קרני השמש מלטפות אותנו בחמימות נעימה וחשיפה מבוקרת אליהן למשך פרק זמן קצר היא מבורכת לחיזוק העצמות, כמקור האידיאלי והטוב ביותר לויטמין D. אבל עם כל הכבוד לגברת השמש הנכבדת, היא טומנת בחובה גם הרבה מאוד סכנות בריאותיות ועלולה לגרום לנזקים זמניים או לטווח הארוך.

כך תשתמשו בתכשירי הגנה לתינוקות ולילדים:

  1. סוג וגוון העור: הודות לעורם הרך והעדין של הקטנים חשוב להתאים את התכשיר לפי סוג וגוון העור. לדוגמא, לילדים בעלי עור בהיר מומלץ להשתמש במקדמי הגנה גבוהים יותר. לבעלי עור שמנוני מומלץ להשתמש בתכשירים ללא שמן.
  2. עמידות במים: חשוב לוודא את משך עמידות התכשיר במים ולהתאים להעדפה האישית. זכרו כי השתכשכות במים, הזעה וחול שנדבק לעור הגוף מפחיתים מעמידותו.
  3. מתי מורחים: הקפידו למרוח קרם על הגוף והפנים מדי שלוש שעות. היות וילדים נחשפים לשמש בממוצע פי 3 ממבוגרים, הקפידו למרוח אותם בכל יציאה מהבית במהלך השעות בהן השמש בשיא עוצמתה.
  4. איפה מורחים: מומלץ למרוח את תכשיר ההגנה על כל הגוף, לפני לבישת בגד הים, גם באותם מקומות אשר יהיו מכוסים בבגד הים.
  5. תאריכי תפוגה: תוקפם של תכשירי ההגנה מהשמש נע בין שנה לשנתיים. תכשיר ישן מתקופה זו לא יהיה יעיל במבחן ההגנה מפני השמש ואף עלול להזיק לעור הילד. טיפ: תכשירי ההגנה מהשמש מיועדים לשימוש במשך שנה מיום פתיחת המוצר, גם אם תאריך התפוגה המצוינים עליהם הוא לשנתיים. 
קרם הגנה לתינוקות, מסנן קרינה לילדים
תכשירי הגנה לתינוקות – מימין לשמאל: מיאמי ביץ' קידס, לייף קידס, מוסטלה, לנקסטר קידס, לה רוש פוזה, אוון ווישי (צילומים: יח"צ)
  1. מתי להתייעץ עם רופא: כשמדובר בתינוק או ילד בעל עור רגיש, אלרגי או סובל מבעיית עור כלשהי יש להיוועץ ברופא או רוקח לצורך התאמת התכשיר הנכון עבורו.
  2. מקדם הגנה SPF: זהו מדד לחישוב פרק הזמן שבו התכשיר מסוגל להגן על העור מפני כוויות השמש הנגרמות מהקרינה זאת בהשוואה לזמן שבו העור מאדים ללא הגנה. לדוגמא, אם בלי מקדם הגנה העור מאדים לאחר 5 דק', תכשיר בעל מסנן קרינה 20 SPF יעכב את האדמתו פי 20 זמן, כלומר אחרי 100 דק'.
  3. sun block: אלה הם תכשירים המוגדרים כחסמי שמש לעומת תכשירי הגנה מהשמש- sunscreen המהווים מסנני קרינה. בכל הקשור לתינוקות רצוי להשתמש בסאן בלוק .

ייעוץ מקצועי: אורלי רובינסון, מנהלת תחום הדרמו-קוסמטיקה של המותג Avene