כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

איך בוחרים עגלה מתאימה? המדריך המלא להורים שבדרך

רכישת עגלת תינוק ראשונה היא תהליך ארוך ומרגש כמו רכישת מכונית. הנה טיפים שיסייעו לכם בבחירת העגלה המתאימה. מתגלגלים נכון
המדריך המלא לבחירת עגלת תינוק. איור: שאטרסטוק

רכישת עגלת תינוק בפעם הראשונה מזכירה קצת רכישת מכונית: את יודעת שאת חייבת לרכוש אחת לפני הלידה אך מבחר העגלות על כל אפשרויותיהן, מבלבל עד כדי כך שלעתים מתבאסים מרכישת עגלה לא מתאימה ונאלצים לרכוש עגלה נוספת.

כך תנווטו את דרככם בהצלחה במעמד רכישת עגלת התינוק הראשונה

  •          הכירו את סוגי עגלות התינוק: בראש ובראשונה חשוב להבין מהם הצרכים לנשיאת תינוק על גלגלים בשנים הראשונות לחייו.

אמבטיה: עד גיל 3 חודשים – התינוק שלכם יוכל לנוע במצב שכיבה בלבד. בתקופה זו, תצטרכו  "אמבטיה"- הסל העליון של העגלה המותאם למצב שכיבה.

טיולון: עם התפתחות תינוקכם וככל שהוא מתחיל לייצב את עמוד השדרה שלו ושרירי הנשיאה, הוא יוכל לעבור למצב של חצי ישיבה, ועד לישיבה מלאה בזווית 90 מעלות. בשלב זה, העגלה הופכת לטיולון.

מימין לשמאל: אמבטיה וטיולון מתוך קולקציית גלידה של בוגבו. צילום: יח"צ
מימין לשמאל: אמבטיה וטיולון בוגבו בי 3 מתוך קולקציית פסטל. צילום: יח"צ

 

 

  •         הפתרונות לנשיאת התינוק בעגלה:

עגלה מודולרית: העגלה המודולרית נותנת פתרון מלא לכל סוגי נשיאת התינוק: על שלד העגלה מולבשת האמבטיה – לצורך טיול בשכיבה בחודשים הראשונים, ולאחר מכן היא הופכת לטיולון, שניתן להשתמש בו כל תקופת השימוש בעגלה, עד לגיל 3 לערך. בנוסף, הסל קל המודולרי מובנה בעגלה ומתאים למעבר מהעגלה לנסיעה במכונית.

+ יתרון: פונקציונליות. כל צרכי העגלה בעגלה אחת, כולל גם את הסל קל לנסיעה ברכב.

– חיסרון: המחיר. עגלות מודולריות על כל הפונקציות שהן מציעות, הן גם יקרות יותר.

עגלת אמבטיה – טיולון אמבטיה לנשיאת תינוק בשכיבה בחודשים הראשונים, שהופכת לטיולון.

+ יתרון: עגלות יחסית קלות מבחינת המשקל ומתקפלות בקלות.

– חיסרון: צריך לקנות בנפרד סל קל לנסיעה במכונית.

מימין: אמבטיה וטיולון המורכבים על אותו השלד. בוגבו בי דיזל מהדורה מוגבלת. צילום: יח"צ
מימין: אמבטיה וטיולון המורכבים על אותו השלד. בוגבו בי דיזל מהדורה מוגבלת. צילום: יח"צ

>>>איך בוחרים עגלת תאומים? קראו כאן<<<

עגלת סלקל: אותו הסלקל שבמכונית הופך להיות טיולון על גלגלים.

+ יתרון: נוחות מקסימלית להורה ופחות התניידות לתינוק – מוציאים את מושב התינוק מהמכונית, פותחים את הגלגלים ומתחילים להתגלגל מבלי להפריע לתינוק. אין צורך לסחוב את הסלקל ביד. מתאימה מגיל לידה ועד 13 ק"ג.

– חיסרון: התינוק לא נמצא במצב שכיבה (אמבטיה), ולא שוכב על הבטן אלא נשאר באותה זווית לאורך כל הזמן.

DOONA. סלקל על גלגלים (להשיג בשילב. צילום: יח"צ)
DOONA. סלקל על גלגלים (להשיג בשילב. צילום: יח"צ)

 

בדקו באופן מוקפד את הפרמטרים הבאים בעגלה במעמד הקנייה: 

  •     יציבות גלגלי העגלה: חשוב מאוד לנסות דגמים שונים של עגלות בחנות ולהשוות את יציבות גלגלי העגלה. אחת הדרכים למבחן היציבות היא דחיפת העגלה בפניה סיבובית על ידי יד אחת: עגלה מדגם יציב תסתובב בקלות ונעימות על ציריה, גם כשאתם דוחפים אותה ביד אחת.  תתפלאו בהמשך כמה פעמים אתם מוצאים את עצמכם במצב של דחיפת עגלה ביד אחת..
  •     נוחות הקיפול: תופתעו לגלות כמה פעמים אתם נדרשים לפתוח ולקפל את העגלה ממצב אחסון במכונית לבין מצב נשיאה רגיל. חשוב שהעגלה תתקפל בצורה נוחה לתפעול.
  •     משקל: נכון שהעגלה מתגלגלת על גלגלים, אבל עליה להיכנס במוקדם או במאוחר אל תא המטען במכונית. נסו להרים אותה ובדקו שהיא לא כבדה מדי עבורכם. כיום, העגלה הקומפקטית ביותר בשוק העגלות היא ה"יו יו", השוקלת 5.8 ק"ג(!) בלבד.
    הנה לכם מבחר העגלות על כל אפשרויותיהן.
עגלת התינוק "הרזה" ביותר, יכולה להתקפל ביד אחת. YO YO של בייביזן צילום: יח"צ
עגלת התינוק הקומפקטית ביותר, יכולה להתקפל ביד אחת. YO YO של בייביזן (צילום: יח"צ)

 

  •     פריטי עזר חיוניים: בדקו שהמעצור של העגלה נוח לעצירה ועובד כראוי, שלעגלה יש שמשייה /גגון הנפתחים לכיסוי מהשמש. לתקופת החורף כדאי לוודא שהתינוק מוגן היטב מהקור בתוך האמבטיה. יש עגלות שמציעות לרכוש שק שינה תואם המולבש על העגלה, כיסוי ניילון לגשם ועוד.
  •    קיבולת אחסון: בדקו את קיבולת סל הנשיאה לחפצים אישיים הנמצא בתחתית העגלה (עוד תתפלאו כמה הוא שמיש לשקיות קניות שלכם). כדאי לוודא שהוא גדול מספיק לפריטי התינוק שתירצו לאחסן שם, וכמו כן שהוא יציב במצב נסיעה של העגלה. כיום תוכלו למצוא הרבה מאוד נרתיקי נשיאה ייעודיים למתלה על העגלה, הכוללים אפילו מקום מיוחד לבקבוק שתייה לתינוק וגם לך.
  •    מידות ומדידות: חשוב מאוד לבדוק את רוחב המעלית בדירתכם (אם יש) ולוודא שרוחב העגלה נכנס בקלות למעלית.
  •    מדידת תא המטען של המכונית:  רצוי למדוד את תא המטען לפני ההגעה לחנות. בעת המדידה קחו בחשבון לא רק את גובה ורוחב העגלה, אלא נסו לדמיין גם את הנפח הקיבולת שלה בתוך תא המטען.  אחת הדרכים המומלצות לבדיקת גודל העגלה שיתאים לכם הוא לבקש מחברים או מכרים לנסות לקפל את העגלה שלהם בתא המטען שלכם.
  •   אפשרויות כיוון: כדאי לבדוק כי ידית העגלה או המושב ניתנים לכיוונון לצורך שינוי כיוון הישיבה של התינוק (מולכם או מול "העולם"). תינוקות רכים מאוד נהוג להושיב מול הוריהם, ולכשהם גדלים יותר, לשנות את כיוון ישיבתם מול יתר הסביבה, עולם שלם של גירויים בפני עצמו.

ייעוץ מקצועי: מומחי בוגבו ישראל