זה הזמן לדיאטה: 7 כללי ברזל בדרך אל הסקיני

אכלתם יותר מדי בחגים ואתם רוצים לרדת במשקל? יש לנו בדיוק את הטיפים שיעזרו לכם לעשות זאת בצורה בריאה ובלי סבל מיותר
להפוך את המשקל מאויב לאוהב (צילום: פוטוליה)

אחרי חודש עמוס חגים וארוחות מפוצצות, הגיע הזמן להיפרד יפה מהקילוגרמים המיותרים שהעמסנו על עצמנו. כך תעשו זאת בצורה נכונה:

1.      חוזרים לשגרה

תקופת החגים מאופיינת בארוחות ערב חגיגיות, בטיולים מחוץ לבית ובאירוחים רבים. כעת זה הזמן לחזור לשגרה גם בעבודה וגם בתזונה. הקפידו על שלוש ארוחות ביום ועוד שתי ארוחות ביניים קטנות. אם דחיתם את החזרה לכושר לאחרי החגים – הגיעה העת להירשם לחוג, לחדר כושר או לקבוע ימים קבועים בהם אתם יוצאים לאימון עם חבר/ה או אפילו לבד. מה שחשוב זה לשמור על סדר יום קבוע ותכנון שבועי מסודר.

2.      נקו את המטבח

כשאנחנו מארחים, הבית שלנו מלא בעוגות, עוגיות, פיצוחים ושאר נשנושים. גם אם נשאר לכם מכל הטוב הזה, אתם לא חייבים לחסל את הכול. מוצרים סגורים יכולים להיכנס להקפאה או לעלות למדף העליון בארון. כל השאר – לפח וחסל! נכון שלימדו אותנו שלא זורקים אוכל, אבל גם אין סיבה לאחסן את השאריות דווקא בתוך גופנו.

3.      בלי ספונטניות

תכננו את הארוחות שלכם מראש, הקפידו לערוך קניות לפי רשימה, דאגו שיהיה לכם תמיד אוכל מבושל, ירקות ופירות טריים, לחם מדגנים מלאים וממרחים בריאים. בכל ערב החליטו מה בכוונתכם לאכול למחרת והכינו מראש קופסאות לעבודה. שבו לאכול את הארוחות בניחותא, בלי מסכים ובלי טלפונים – כך תתרכזו באוכל ותהיו ערניים יותר למנגנוני הרעב והשובע שלכם ולא תאכלו מעבר לדרוש.

איך מכינים ארוחת צהריים טעימה ומזינה לעבודה? כנסו ותגלו

4.      גייסו את כל המשפחה

גם אם לא כולם באמת צריכים דיאטה, לאף אחד לא יזיק להקפיד על תזונה נכונה. אכלו ביחד לפחות ארוחה אחת ביום, הוסיפו ירקות טריים לכל ארוחה, צאו יחד להליכות ופעילויות מחוץ לבית, והוו דוגמה חיובית לילדים שלכם לאורח חיים בריא. גם אתם תרוויחו מצמצום הפיתויים.

5.      בלי קיצורי דרך

אינספור מחקרים הוכיחו כי דיאטות רעב אמנם אפקטיביות לטווח הקצר, אבל רק שינוי אורח חיים ושמירה על תזונה נכונה יעילים לטווח הארוך. גם אם ממש בא לכם לראות תוצאות מהירות על המשקל, זכרו כי כדי להישאר רזים לנצח עדיף להתאזר בסבלנות.

6.      לא לוותר על טעם החיים

כדי להצליח להתמיד בתהליך, חשוב שגם תיהנו ממנו. אוכל בריא בהחלט יכול להיות גם טעים. חפשו מתכונים שווים ברחבי הרשת ונסו עד שתמצאו את הטעמים החביבים עליכם. הרשו לעצמכם פינוק אחד קטן(!) ביום. כשאתם יוצאים לבלות, הזמינו משהו שאתם אוהבים במיוחד, אבל זכרו לא להגזים בכמויות.

מתכונים טעימים לדוגמה תמצאו כאן, כאן וכאן.

7.      משאית הפרסים בדרך

הפרס הגדול יהיה שתרגישו טוב יותר עם עצמכם, אבל זה לא אומר שלא מגיעים לכם פרסים קטנים גם בדרך – קנו לעצמכם בגד שכבר מזמן רציתם ולא העזתם ללבוש או אפילו צאו לארוחת פינוקים כשתרגישו שממש מגיע לכם. הפרסים הקטנים יתנו לכם מוטיבציה להמשיך בכיף את התהליך.

שינוי גודל גופנים